Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Żeby nie było śladów

Telekamery wygrane: 1

2022 Laureat Produkcja Roku

Polsk-czesko-francuski film z 2021 roku w reżyserii Jana Pawła Matuszyńskiego („Ostatnia rodzina”, seriale „Wataha” i „Król”). Film opiera się na reportażu Cezarego Łazarkiewicza „Żeby nie było śladów. Sprawa Grzegorza Przemyka”.

Wiosna 1983 roku. Szykujący się do sesji student Grzegorz Przemyk, syn opozycyjnej poetki Beaty Sadowskiej (Sandra Korzeniak), zostaje brutalnie pobity przez milicję w skutek czego umiera w czasie dwudniowej agonii. Trwa stan wojenny, zaś społeczeństwo jest na skraju wybuchu. Śmierć studenta staje się pretekstem do masowych demonstracji. Komunistyczny rząd stara się zrzucić winę na sanitariuszy pogotowia, jednak istnieje świadek – kolega Grzegorza, Jurek Popiel (Tomasz Ziętek). Student jest gotowy zeznawać w sprawie tragedii, więc władza uruchamia operację „Junior” mającą za cel dyskredytację chłopaka. Za jej przebieg osobiście odpowiada Minister Spraw Wewnętrznych generał Czesław Kiszczak (Robert Więckiewicz). Zarówno Jurek, jak i jego rodzice (Jacek Braciak i Agnieszka Grochowska) trafiają pod całodobową obserwację oraz podsłuch. Jednocześnie trwają próby stworzenia „właściwej” wersji wydarzeń.

Film zdobył Orła dla najlepszej roli drugoplanowej dla Jacka Barciaka oraz zdobył Srebrne Lwy na festiwalu filmowy w Gdyni. Był również nominowany do Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. W 2022 roku otrzymał Telekamerę dla Produkcji Roku.

Sponsorzy

Sponsorzy
Sponsor statuetek
Partnerzy Plebiscytu i Gali
Partnerzy medialni